perjantai 3. tammikuuta 2014

Kissan kulut

Olen laskeskellut Mochan kuluja siitä saakka, kun meillä oli tiedossa, että kissa tulee taloon. Tällaisia lukuja sain viiden kuukauden (elo-joulukuu 2013) ajalta:
  • Ruoka 100€ eli n. 20€/kk
    • olen syöttänyt eläinkaupan teollista ja raakaa, ruokaa olen ostanut mm. tarjouksista, hyödyntänyt paljousalennuksia ja nettikauppaa
  • Hiekka 15€/14kg/3kk eli 5€/kk
    • Compact Care hiekkaa on vielä toinen 14kg säkki jäljellä joka juuri otettiin käyttöön, todella riittoisaa, tätä tarjouksesta
  • Tarvikkeet 155€
    • eli ihan kaikki tarvittava, kuten hiekkalaatikko, kupit, kiipeilypuu, lelut, kuljetuskoppa, valjaat jne
  • Eläinlääkäri/lääkkeet 64€ 
    • rokotus ja madotus
  • Muut kulut 90€
    • mm. vakuutus ja näyttelymaksut
Kissan hinta vielä tähän päälle niin saadaan aika hyvä potti kasaan...

Kuva: Tove Karhu
Mutta mitäpä ei tällaisen söpöläisen takia maksaisi :)

4 kommenttia:

  1. Toi hiekka on kyllä hyvä :) Mä oon ostanu sitä sen satasen satsin ni 1 säkki maksaa sillo 12,50€ :) meillä käytössä se crystal blend. Mun pitäis kans vähä laskee et paljo menee rahaa esim ruokiin.. Aika samoja kyllä tulee ostettua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, CC hiekka on kyllä hyvää. Jos ja siis KUN meille tulee se toinen kissa niin sitten täytyy ostaa noita isompia satseja, meneehän hiekkaakin sitten tuplasti. Olin ihan tyytyväinen tuohon ruokakuluun, kuitenkin hyvällä ruoalla mennään.

      Poista
  2. Awwww :D Meillä haaveissa nyt kolmas kissa, ehkä kesäksi? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihanaa! Täällä olis samat haaveet, joko rotu on selvillä? Sä varmaan postaat asiasta ;) Keikun siis mukana seurailemassa tilanteen kehittymistä!

      Poista